A legnagyobb probléma szokott lenni (már a legelején) amikor a hozzánemértő megrendelő megírja, hogy milyen oldalt szeretne, de valójában nem tudja hogyan fog felépülni, milyen tartalom fog kikerülni egy adott oldalra. Egy összecsapott, átgondolatlan ajánlatkérővel csak rosszul járhatunk!
Miért ennyire fontos?
Az, hogy a végeredmény elmarad a várttól már elég ok lenne, azonban a folyamat legelején árajánlatokat kell bekérni, a beérkezett ajánlatokat pedig csak akkor lehet összehasonlítani, ha ugyanarra a feladatra kaptunk ajánlatot. Ha nem fektetjük le pontosan az igényeket saját magunknak adunk többletmunkát. A webmesterek jó esetben kérdezni fognak, érdeklődnek és mindenkinek el kell egyenként magyarázni valójában mit is szeretnénk (már ha tudjuk pontosan).
Rosszabb esetben látják, hogy mi sem vagyunk tisztában az igényekkel, adnak egy drágább ajánlatot. Ez ilyenkor bevett szokás, mert az a megrendelő aki nem tudja előre pontosan, hogy mit szeretne problémás. Problémás, mert sokszor változtatni kell, több levelet kell neki írni, fel kell hívni telefonon és ezeket a költségeket bele is számolják a végső árba!
Hogyan írjunk megrendelést? Hogyan értessük meg magunkat a webszerkesztővel?
Mivel minden egyes apró részletet ki szeretnénk fejteni ezért részekre osztottuk a teendőket. Ez a bejegyzés összefoglalója és bevezetője a következő hetekben induló „Fogalmazzuk meg igényeinket ” című cikksorozatunknak, melyben segítséget adunk a megrendelőnek egy ajánlatkérő megírásához.
Addig is várjuk levelét, írja meg tapasztalatait (legyen jó vagy rossz). Véleményét fejtse ki itt a hozzászólások között is.