Weboldal készítés

Egy weblap célja nem a cég bemutatása, hanem az értékesítés, vevő és partnerszerzés. Ha a várt eredmény elmarad nem feltétlenül kell az internetet vagy a webfejlesztőt hibáztatni. Lehet, hogy a megrendelő volt figyelmetlen és tapasztalatlan. Ha Ön nem engedheti meg, hogy százezreket dobjon ki az ablakon olvassa el cikkeinket és reméljük hasznos tippeket talál majd itt. Egy hozzá nem értőt könnyebben át lehet vágni! Legyen Ön a webszerkesztő rémálma aki mindent tud és mindenre rákérdez!

Ha kérdése, észrevétele van ...

Íja meg véleményét a blogról, vagy tegye fel kérdéseit. Mondja el milyen tapasztalatokat szerzett, hátha más tanul belőle.
info[kukac]alfaweb.hu
Tárgy: Blog

Friss topikok

Hogyan kérjünk weboldal ajánlatot?

2008.11.17. 10:26 | AlfaWeb | 3 komment

A legnagyobb probléma szokott lenni (már a legelején) amikor a hozzánemértő megrendelő megírja, hogy milyen oldalt szeretne, de valójában nem tudja hogyan fog felépülni, milyen tartalom fog kikerülni egy adott oldalra. Egy összecsapott, átgondolatlan ajánlatkérővel csak rosszul járhatunk! Ha a szakember sem vezeti megrendelőjét az úton, a végén a probléma tetőzik és a megrendelő rájön, hogy van weboldala, de valójában használhatatlan és átgondolatlan.

 

Miért ennyire fontos?
Az, hogy a végeredmény elmarad a várttól már elég ok lenne, azonban a folyamat legelején árajánlatokat kell bekérni, a beérkezett ajánlatokat pedig csak akkor lehet összehasonlítani, ha ugyanarra a feladatra kaptunk ajánlatot. Ha nem fektetjük le pontosan az igényeket saját magunknak adunk többletmunkát. A webmesterek jó esetben kérdezni fognak, érdeklődnek és mindenkinek el kell egyenként magyarázni valójában mit is szeretnénk (már ha tudjuk pontosan).
Rosszabb esetben látják, hogy mi sem vagyunk tisztában az igényekkel, adnak egy drágább ajánlatot. Ez ilyenkor bevett szokás, mert az a megrendelő aki nem tudja előre pontosan, hogy mit szeretne problémás. Problémás, mert sokszor változtatni kell, több levelet kell neki írni, fel kell hívni telefonon és ezeket a költségeket bele is számolják a végső árba!

 

Hogyan írjunk megrendelést? Hogyan értessük meg magunkat a webszerkesztővel?

Mivel minden egyes apró részletet ki szeretnénk fejteni ezért részekre osztottuk a teendőket. Ez a bejegyzés összefoglalója és bevezetője a következő hetekben induló „Fogalmazzuk meg igényeinket ” című cikksorozatunknak, melyben segítséget adunk a megrendelőnek egy ajánlatkérő megírásához.

 

Addig is várjuk levelét, írja meg tapasztalatait (legyen jó vagy rossz). Véleményét fejtse ki itt a hozzászólások között is.

 

Címkék: ajánlatkérés weboldal ajánlatkérés weboldal igény megfogalmazás

A bejegyzés trackback címe:

https://weboldal-keszites.blog.hu/api/trackback/id/tr16773260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TBALAZS · http://eloszto.blog.hu 2009.02.28. 18:02:10

Weboldalalakat és egyéb grafikai munkákat végző cégnél dolgozom. Nálunk valóban végzett grafikusok és valódi programozók üének egy irodában és nem otthonról oldják meg a problémákat. Az olyan ajánlatkérésekre gyakorlatilag már nem is reagálunk ami a szokásos tömeglevél formában kiment minden ilyen cégnek aki a piacon van. Itt ugyanis csak az ár fontos, nincs lehetőség személyes találkozóra, azaz fogalmunk sincs milyen megrendelővel állunk szemben és mik az igényei.

AlfaWeb · http://weboldal-keszites.blog.hu/ 2009.02.28. 19:15:05

Kedves TBALAZS!

Köszönöm hozzászólásod!

Teljesen igazad van, a legtöbb ajánlatkérés olyan mint leírtad. Be kell valljam azonban, hogy kevés az olyan megrendelő aki bemegy egy céghez, elmondja mit szeretne és elfogadja anélkül, hogy mástól is kérne árajánlatot. A legtöbb esetben egy megrendelő 3-4 cégtől is bekéri az információkat és azok alapján választ.
Ha az ajánlatkérő megírása felesleges akkor a vázoltakban 3-4 helyre kell elmenni tárgyalni és 3-4 alkalommal elmondani ugyanazt a tervet a weboldallal kapcsolatban. Főleg akkor érdekes, ha vidéken lakik az ember és ugye nem biztos, hogy aki közel van az a jó.
Felesleges lenne elmondani több alkalommal, hogy mik az elképzelések, egyszerűbb összeírni. Ebben próbálok itt éppen segíteni.
Egyébként a mai piacon elég kevesen engedhetik meg maguknak, hogy berendeljék a megrendelőt anélkül, hogy bármilyen közelítő árat mondtak volna.

Lényeg az, hogy ajánlatkérőre igenis szükség van, akkor is, ha később ezt személyes találkozók követik. Aki pedig aki legkisebb árat választja, meg is érdemli. Mi ilyen ajánlatkérőkön még soha nem kerültünk ki győztesen.

Egyébként az igények összefoglalása nálatok is jelen van, csak ha nem tudja a megrendelő mit akar akkor személyesen húzzátok ki belőle az infót és nem többszörös email vagy telefonálgatás útján. Ajánlatkérőnek vagy igények összefoglalásának hívjuk mindegy, a lényege ugyanaz.

Még egyszer köszönöm a hozzászólást! :-)

TBALAZS · http://eloszto.blog.hu 2009.03.01. 22:58:57

Igazad van, valóban a rengeteg egyeztetéstől próbáljuk megkímélni magunkat és az ügyfelet azzal, hogy személyesen leülünk velük és szépen kiszedjük belőlük, hogy ugyen mit akarnak.
A nagy probléma egyébként ott van, hogy az ügyfelek sokszor a szomszéd "Pista" és a mindenhez értő "Géza" által már elmondott világokosságok után érkeznek. Azaz egy honlap semmit nem ér villogó feliratok, intor nélkül. Nah meg persze egy honlap az ugye 50 és 120 ezer forint közötti áron készül el. Aki többet kér az csak át akar verni.
Sajnos a szakma tisztulásához sok idő kell, de remélem nincs minden veszve.

További sok sikert és szép napot.

Balázs
süti beállítások módosítása